Cadeau voor Niños

Koop een ‘Cadeau voor Niños’, maak je dierbare blij én geef kansarme Niños-kinderen een betere toekomst.

WAT GEEF JE IEMAND DIE ALLES AL HEEFT?

Koop een kaart bij Stichting Niños en uw aankoopbedrag wordt besteed aan de kinderen in Peru. Geef uw dierbare de prachtige kaart als cadeau.

HOE WERKT HET?

Stichting Ninos heeft een aantal thema's waar uw geld goed voor gebruikt kan worden. U kunt hieronder meer lezen over deze thema's. Kies een thema en kies een bedrag dat u wilt besteden. U ontvangt een prachtige kaart die u cadeau kunt doen samen met een enveloppe. Op de kaart staat hoe uw cadeau een verschil maakt voor de kinderen.

Met ‘Cadeaus voor Niños’ maakt u veel mensen tegelijk blij!

Cadeau thema's

Kleding voor Niños

Kleding voor Niños Kleding voor Niños

Veel kinderen leven onder arme omstandigheden, vaak maar met enkele schamele kledingstukken. Via het Niños-project krijgen zij o.a. regenjassen, schoolschoenen, gymschoenen, trainingspakken, schoolkostuums, T-shirts, sokken en ondergoed.

Medische verzorging voor Niños

Medische verzorging voor Niños Medische verzorging voor Niños

De kinderen leven in vreselijke omstandigheden, meestal letterlijk in de modder. Een douche hebben zij vaak nog nooit gezien. Er is daarom veel aandacht voor persoonlijke hygiëne. De kinderen poetsen na de maaltijd hun tanden met hun eigen tandenborstel en gaan regelmatig onder de douche. Daarnaast bieden een lokale arts en tandarts hulp. Dat is helaas bitter nodig, want normale verzorging ontbreekt voor de meeste kinderen. Ondervoeding, volledig kapotte gebitten, TBC, long- en huidaandoening zijn gangbaar.

Voorbeeldbedragen:

Huiswerkbegeleiding en sociale ondersteuning voor Niños

Huiswerkbegeleiding en sociale ondersteuning voor Niños Huiswerkbegeleiding en sociale ondersteuning voor Niños

De scholen waar de kinderen naar toe gaan, zijn vaak streng en liefdeloos. Kinderen krijgen er meestal botweg te horen dat ze niet goed zijn. Daarom heeft Niños een team van toegewijde bijleskrachten die de kinderen op een positieve en stimulerende manier helpen. Alle kinderen hebben elke week een cirkelgesprek. Een stuk of vijftien kinderen zitten in een grote cirkel en om de beurt mag een kind vertellen wat hem of haar bezig houdt, zorgen baart of waar hij of zij bang voor is. Het feit dat de kinderen hun harten zonder commentaar kunnen luchten, maakt ze rustiger en opener door en krijgen meer vertrouwen.

Dagelijkse warme maaltijd

Dagelijkse warme maaltijd Dagelijkse warme maaltijd

De kinderen zijn helaas al te vaak ondervoed. Het mist de families aan geld en omstandigheden om de kinderen een goede maaltijd te bieden. Of het geld wordt simpelweg opgemaakt aan alcohol of drugs. Een warme maaltijd per dag, geserveerd aan een tafel en gegeten met vork en mes geeft kinderen de kracht en respect die zij meer dan verdienen.

Voorbeeldbedrag:

Sport & Spel

Sport & Spel Sport & Spel

In de speciaal daarvoor gebouwde gymzaal van serieuze afmetingen, wordt onder leiding van een professionele gymleraar veel aan sport gedaan. In Peru is sport iets belangrijks en het is algemeen bekend dat sport stress vermindert en de teamgeest bevordert. Maar ook een verjaardag, een jubileum, een speciale dag en natuurlijk kerst, wordt zoveel mogelijk aangegrepen voor een feestje. Dansen vinden de kinderen het leukste dat er bestaat. En het laat ze de zorgen even vergeten.

Jongerenproject

Jongerenproject Jongerenproject

Vanaf juni 2012 is Jolanda gestart met de oprichting van een Jongerenhuis. Dit jongerenhuis biedt een plek aan jongeren die na het Niños-project (dat normaliter afloopt na de basisschool) verder willen leren/studeren maar daar vanuit huis geen mogelijkheid toe hebben. Het Jongerenhuis biedt rust en veiligheid en een bibliotheek, dagelijkse maaltijd, douchemogelijkheden en sociale en psychologische begeleiding.

Voorbeeldbedragen:

* Mocht u meer informatie willen over een thema, dan kunt u altijd een mailtje naar het secretariaat sturen of even bellen.

Helpt u ons met Cadeaus voor Niños?

Hieronder kunt u aangeven voor welk thema('s) u geld beschikbaar stelt.

Kies het aantal cadeaus en een bedrag voor uw thema('s):

• Thema
  • Aantal cadeaus