Kom in actie

Stichting Niños heeft er - onder leiding van Jolanda - altijd naar gestreefd om zoveel mogelijk geld in Peru te genereren. Allereerst door de, bij toeristen zeer populaire, hotels te realiseren, maar later ook door projecten te bedenken, zoals de chocoladewinkel of de webwinkel in Nederland, die geld opleveren. Jolanda en veel Peruaanse medewerkers om haar heen hebben een inventieve ondernemende geest. Er worden voortdurend plannen uitgedacht om nieuwe projecten op te zetten die kansen bieden, met als doel een volledige zelfstandigheid.

Help stichting Niños en kom in actie!
Helaas zijn wij er nog niet. Zonder donateurs in Nederland is het nog onmogelijk om alles draaiende te houden. Zonder donateurs zouden honderden kinderen hun dagelijks maaltijd en opvang niet meer krijgen en vele Peruaanse medewerkers op straat komen te staan.

Help onze niños! Bijvoorbeeld door een eenmalige of periodieke donatie.
Of door mee te doen met een actie!

"Al help je er maar één…" met de Damloop by Night!

Zaterdagavond 20 september vindt de eerste Damloop by Night plaats. En stichting Niños is erbij! Met een grote groep sponsor-hardlopers willen wij de 4 Engelse Mijl (circa 6,4km) trotseren om gezamenlijk geld op te halen voor onze kinderen in Cuzco. Velen van hen lopen elke dag 2 uur heen en 2 uur terug naar een Niños kinderrestaurant. Een enorm zware tocht, vooral in de bergen.. maar zij hebben het er graag voor over!

Wil jij deze kinderen een hart onder de riem steken? Ren dan met een team van 10 personen tijdens de 'Damloop by Night' naar het ultieme doel: één kind voor één jaar in het Niños kinderrestaurant. Als motto gelden de woorden waarmee Jolanda van den Berg 18 jaar geleden naar Cuzco vertrok: "Al help ik er maar één"

Wat wordt er van je verwacht?
Het inschrijfgeld voor de Damloop by Night kost 45 euro. Daarnaast vragen wij je een sponsorbedrag van minimaal 75 euro op te halen. (Meer mag natuurlijk altijd.)
Voor het ophalen van sponsorgelden bij je vrienden en kennissen kun je hier een gratis actiepagina aanmaken. Samen met je teamgenoten ren je voor het ultieme doel: één kind één jaar bij stichting Niños!

Wat kun je van ons verwachten?
In de voorbereiding naar de Damloop by Night 2014 kun je 3x (gratis) deelnemen aan een hardlooptraining, aangeboden door Zita van Wees (Amsterdam) en Sandra Lensink (Valkenswaard). Zij geven hierbij tips voor een goede hardlooptechniek en zullen een trainingsprogramma meegeven. Ook ontvang je een gratis T-shirt. Uiteraard zijn wij met een motiverend team bij de race aanwezig en zullen wij jullie nadien ontvangen met een gratis drankje en snack.
Doe mee met deze sportieve en ludieke actie en geef je gezondheid een zomer boost. Het belooft een feestelijke race te worden!

Meer informatie via zita@stichtingninos.com

Geen sportfan en toch wat doen? Dat kan!

Kom op jouw manier in actie voor onze niños. Van een garage sale tot een dineravond voor vrienden. Van een koekjesverkoop tot een veiling voor buurtgenoten. Iedereen kan meedoen en een bijdrage leveren. Er is van alles mogelijk en wij helpen je graag met het op touw zetten van je eigen actie.

Via onze Niños pagina op Alvarum kun je een eigen actiepagina opzetten. Schrijf een wervende tekst voor je actie, plaats foto's van je idee en nodig je vrienden uit om je te ondersteunen. Dit kan direct via de actiepagina met een enkele druk op de doneerknop. Deel je actie op bijvoorbeeld facebook of twitter. Het was nog nooit zo leuk en eenvoudig!

Voor 65 euro heeft een kind een maand lang een volledige ondersteuning vanuit Niños. Voor 7,50 euro hebben 5 kinderen twee voedingsrijke maaltijden per dag.
Jouw actie telt. En elk bedrag telt!

Neem voor vragen en ondersteuning contact op met Zita via zita@stichtingninos.com

Scholieren komen in actie voor Niños!

Voor veel kinderen is tekenen een uiting van hun fantasieën, dromen en wensen. Vooral als het leven soms even tegen zit kan tekenen helpen. Helaas heeft niet elk kind de mogelijkheid om zich op deze manier te uiten. De kansarme kinderen in Cuzco hebben thuis geen papier of kleurpotloden, laat staan een tafel en stoel om aan te zitten en tekenen.

Binnen het Niños programma zijn creatieve projecten een belangrijk onderdeel van het kinderprogramma. Daarom is stichting Niños een samenwerking aangegaan met Kaart in Actie, een organisatie die een creatieve fondsenwervingsmethode aanbiedt voor scholen. Via deze manier kunnen scholieren met hun kunstwerkjes zelf een bijdrage leveren aan een betere toekomst voor kinderen in Cuzco/Peru!

Het stappenplan van Kaart in Actie:
1) De school meldt zich aan bij Kaart in Actie.

2) Ieder kind maakt een prachtige tekening naar aanleiding van bijvoorbeeld het thema 'Een betere wereld begint bij jezelf!
Stichting Niños stuurt hiervoor een inspiratiepakket met foto's en indien gewenst een exemplaar van het boek 'Bliksem in de Bergen' van kinderboekenschrijfster Karen van Holst Pellekaan (beperkt beschikbaar).

2) Van ieder kind wordt de tekening door Kaart in Actie verwerkt tot een prachtige kaart

3) Alle kinderen ontvangen 8 setjes van 8 kaarten die ze vrijblijvend kunnen aanbieden aan ouders, grootouders, vrienden en buurtgenoten

4) Setjes kaarten die niet verkochten worden kosteloos retour opgehaald door Kaart in Actie (recht van retour van mogelijke restanten)

5) Kaart in Actie verzorgt i.s.m. stichting Niños gratis alle communicatie (gratis posters, begeleidend schrijven ouders, actie-instructies, leerkrachten leerlingen etc.)

6) Gemiddelde netto opbrengst voor school bedraagt €10,- per leerling wat ten goede komt aan stichting Niños en daarmee een betere toekomst aan kansarme kinderen in Cuzco/Peru.

Kinderen in actie voor Niños!
Interesse om mee te doen aan deze scholenactie? Of wil je een proefpakket ontvangen voor een school in jouw buurt? Mail dan naar Maia via info@stichtingninos.com